سیاه دانه این گیاه جادویی

پنجشنبه 20 آذر 1399
21:39
ادمین تولید محتوا

روغن اساسی دانه های زیره سیاه با قاشق چوبی و بیل در زمینه چوبی

Nigella sativa گیاهی است که با نام های زیادی از جمله سیاه دانه شناخته می شود. این یک گیاه سالانه گل دهنده بومی جنوب غربی آسیا است. از دانه های آن مدت هاست که در برخی از کشورها در آشپزی و در داروهای گیاهی جایگزین استفاده می شود. بسیاری از مطالعات روی سیاه دانه نتیجه گرفته اند که دانه و روغن گیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد. از مزایای روغن سیاه دانه می توان به درمان آسم ، آرتریت روماتوئید ، اختلالات التهابی و گوارشی و دیابت اشاره کرد. سایر کاربردهای درمانی روغن سیاه دانه نیز یافت شده است ، اما درک این یافته ها قبل از شروع قرص های روغن سیاه دانه بسیار مهم است. در مورد مزایای روغن سیاه دانه و عوارض جانبی بیشتر بدانید تا خود را در جریان بگذارید.
روغن ضروری سیاه دانه

اسانس نام دیگر روغن فرار است.روغن سیاه دانه ماده اصلی سازنده اسانس سیاه دانه تیموكینون است كه نشان داده شده است فواید زیادی برای سلامتی دارد. محققان دریافته اند که روغن ثابت دانه سیاه (روغن مخلوط شده با اسانس سیاه دانه) فواید بسیاری نیز دارد. از آنجا که سیاه دانه از خواص درمانی بسیار گسترده ای برخوردار است ، محققان نتیجه گرفته اند که روغن سیاه دانه باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد زیرا فرصت های تولید داروهای جدید را در نظر می گیرند. با این حال ، شواهد بالینی بیشتری برای تأیید اینکه دارویی از روغن سیاه دانه برای هر شرایط خاص مثر است ، لازم است.
مزایای روغن سیاه دانه

نتایج صدها مطالعه نشان داده است که گیاه سیاه دانه دارای اثرات بیولوژیکی بسیاری است از جمله:

ضد التهاب

آنتی هیپرلیپیدمی (افزایش چربی خون وضعیتی است که در آن خون چربی زیادی دارد ، مانند LDL یا کلسترول "بد")

ضد میکروبی

ضد سرطان (سیاه دانه از رشد سلولهای تومور در مطالعات حیوانی جلوگیری می کند ، اما هنوز هیچ شواهد قطعی در مورد انسان وجود ندارد)

آنتی اکسیدان (مشخص شده است که آنتی اکسیدان ها از برخی انواع آسیب سلول جلوگیری می کنند)

ضد دیابت

ضد فشار خون (فشار خون بالا همان فشار خون است)

بهبود زخم و سوختگی

ضد انعقاد

مسکن (تسکین درد)

محافظت از کبد (محافظت در برابر آسیب کبدی)

آنتی هیستامین (کنترل هیستامین از سلولهای ایمنی در پاسخ به ماده حساسیت زا)

موارد استفاده از روغن دانه سیاه

فواید مستند و بالقوه روغن سیاه دانه بسیار زیاد است و طیف گسترده ای از شرایط و اثرات بیولوژیکی را پوشش می دهد. برخی از مطالعات از پودر سیاه دانه استفاده می كنند سایر مطالعات فرم سیاه دانه را مشخص نمی كنند. در اینجا خلاصه ای از موارد استفاده از سیاه دانه آورده شده است:

افزایش تعداد اسپرم: مردانی که نازایی را تجربه می کنند ممکن است دریابند که یک مکمل روغن سیاه دانه به بهبود تعداد و کیفیت اسپرم کمک می کند. روغن سیاه دانه مشکلی را ایجاد نمی کند که باعث ناباروری شود.

تسکین آسم: مشخص شده است که سیاه دانه دارای خواص ضد هیستامین و ضد التهابی است که توانایی تسکین علائم آسم را دارد. برخی از این مطالعات بسیار اندک بوده است. برای اثبات کارایی سیاه دانه در آسم ، مطالعات بزرگتری لازم است.

کنترل دیابت: در چندین مطالعه ، یک مکمل سیاه دانه برای بهبود قند خون و کنترل دیابت در ترکیب با انسولین پیدا شد.

درمان تکمیلی اگزمای آتوپیک: در دو مطالعه کوچک ، شرکت کنندگان کودک بهبودی در اگزمای آتوپیک را پس از مصرف سه بار کپسول روغن سیاه دانه در روز گزارش کردند.

تسکین آرتریت روماتوئید: چندین مطالعه نشان داد که یک مکمل روغن سیاه دانه التهاب را سرکوب می کند و به مدیریت درد در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

محافظت از کبد: نشان داده شده استرس و التهاب اکسیداتیو به کبد آسیب می رساند و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سیاه دانه به محافظت از کبد در برابر آسیب کمک می کند. سیاه دانه ممکن است به عنوان یک درمان بالقوه برای کند کردن پیشرفت بیماری های مزمن کبدی تبدیل شود.

کنترل فشار خون بالا: در یک مطالعه ، سیاه دانه فشار خون افراد سالم را کاهش داد و هیچ عارضه ای نداشت.

شرایط مو: استفاده از روغن سیاه دانه در مو باعث بهبود شرایط پوست سر و کاهش ریزش مو بدون عوارض جانبی می شود.

عوارض جانبی و روغن های احتیاط روغن سیاه دانه

برای اطمینان از ایمنی و کارایی روغن سیاه دانه در برخی از شرایط پزشکی ، به مطالعات بالینی و کنترل شده با دارونما نیاز است. تحقیقات فعلی پشتیبانی می کند که روغن سیاه دانه پتانسیل بالایی دارد که می تواند به عنوان دارویی یا دارویی در آینده مورد استفاده قرار گیرد ، اما مهم است که برای درمان هر نوع بیماری یا بیماری تنها به این ماده اعتماد نکنید. این اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی روغن سیاه دانه را در نظر بگیرید:

از استفاده از روغن سیاه دانه خالص و رقیق نشده به طور مستقیم بر روی پوست خودداری کنید. می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

دوزهای بالای روغن سیاه دانه به آسیب کبدی و کلیه در موش صحرایی متصل شده است ، اما داده های قطعی برای انسان وجود ندارد.

اگر از داروهای سوبسترا سیتوکروم P450 استفاده می کنید از روغن سیاه دانه استفاده نکنید ، زیرا فعالیت آنزیم سیتوکروم P450 را مهار می کند. در صورت استفاده از دارو از پزشک یا داروساز خود س Askال کنید


https://virgool.io/@konjedapp/%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A2%D9%86-k293gmiuuto4


[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پازل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]