4 خاصیت بی نظیر روغن آرگان

پنجشنبه 18 دی 1399
11:11
ادمین تولید محتوا

روغن آرگان از قرن ها پیش جز cul اصلی آشپزی در مراکش بوده است - نه تنها به دلیل عطر و طعم ظریف و مغزدار بلکه همچنین به دلیل آرایه و مزایای بالقوه سلامتی آن.

این روغن گیاهی که به طور طبیعی وجود دارد از هسته میوه درخت آرگان گرفته می شود.

اگرچه بومی مراکش است ، اما اکنون روغن آرگان در سرتاسر جهان برای کاربردهای مختلف آشپزی ، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

این مقاله 12 مورد از برجسته ترین مزایای بهداشتی و استفاده از روغن آرگان را توضیح می دهد.
1. حاوی مواد مغذی ضروری است

روغن آرگان در درجه اول از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است.

اکثر محتوای چربی روغن آرگان از اسید اولئیک و لینولئیک حاصل می شود (1).

تقریباً 29–36٪ محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 حاصل می شود ، و این منبع خوبی از این ماده مغذی ضروری است (1).

اسید اولئیک ، اگرچه ضروری نیست ، اما 43-49٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است. اسید اولئیک که در روغن زیتون نیز یافت می شود ، به دلیل تأثیر مثبت آن بر سلامت قلب مشهور است (1 ، 2 منبع معتبر).

علاوه بر این ، روغن آرگان منبع غنی از ویتامین E است که برای سلامت پوست ، مو و چشم مورد نیاز است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است (1).

خلاصه

روغن آرگان منبع خوبی از اسیدهای چرب لینولئیک و اولئیک ، دو چربی شناخته شده برای حمایت از سلامتی فراهم می کند. همچنین دارای مقادیر بالای ویتامین E است.

2. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است

ترکیبات فنلی مختلف موجود در روغن آرگان بیشتر عامل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن هستند.

روغن آرگان غنی از ویتامین E یا توکوفرول است ، یک ویتامین محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد عمل می کند (1).

سایر ترکیبات موجود در روغن آرگان مانند CoQ10 ، ملاتونین و استرول های گیاهی نیز در ظرفیت آنتی اکسیدانی آن نقش دارند (منبع 3 ، منبع 4 ، منبع 5).

یک مطالعه اخیر نشان داد که کاهش قابل توجهی در مارکرهای التهابی در موش های تغذیه شده با روغن آرگان قبل از قرار گرفتن در معرض یک سم کبدی بسیار التهابی ، در مقایسه با گروه کنترل (منبع 6).

علاوه بر این ، برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن آرگان همچنین می تواند به طور مستقیم بر روی پوست شما استفاده شود تا التهاب ناشی از صدمات یا عفونت ها را کاهش دهد (منبع 7).

اگرچه این نتایج دلگرم کننده است ، اما تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده از روغن آرگان در انسان برای کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو لازم است.

خلاصه

چندین ترکیب در روغن آرگان ممکن است به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

3. ممکن است سلامت قلب را تقویت کند

روغن آرگان منبع غنی از اسید اولئیک است که یک چربی اشباع نشده و امگا 9 است (1).

اسید اولئیک همچنین در چندین ماده غذایی دیگر ، از جمله آووکادو و روغن های زیتون وجود دارد و اغلب دارای اثرات محافظتی قلب هستند (2 منبع معتبر ، منبع 8 معتبر).

یک مطالعه کوچک انسانی اشاره کرد که روغن آرگان از نظر تأثیر در سطح آنتی اکسیدان در خون از نظر توانایی کاهش روغن بیماری زیتون قابل مقایسه است (9 منبع معتبر).

در یک مطالعه کوچک دیگر انسانی ، مصرف بیشتر روغن آرگان با کاهش سطح کلسترول LDL "بد" و افزایش سطح آنتی اکسیدان در خون (10 منبع معتبر) همراه بود.

در مطالعه ای در مورد خطر بیماری های قلبی در 40 فرد سالم ، کسانی که روزانه 15 گرم روغن آرگان به مدت 30 روز مصرف کردند ، به ترتیب 16 و 20 درصد کاهش LDL و تری گلیسیرید "بد" را تجربه کردند (11).

اگرچه این نتایج امیدوار کننده است ، اما برای درک بهتر چگونگی حمایت روغن آرگان از سلامت قلب در انسان ، مطالعات بزرگتر لازم است.

خلاصه

اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های روغن آرگان ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

4- ممکن است فوایدی برای دیابت داشته باشد

برخی تحقیقات اولیه در مورد حیوانات نشان می دهد که روغن آرگان می تواند به جلوگیری از دیابت کمک کند.

دو مطالعه منجر به کاهش قابل توجهی در قند خون ناشتا و مقاومت به انسولین در موشهایی شد که در کنار روغن آرگان از رژیم غذایی با قند بالا استفاده کردند (منبع 12 ، منبع منبع 13).

این مطالعات تا حد زیادی این مزایا را به محتوای آنتی اکسیدان روغن نسبت می دهد.

با این حال ، چنین نتایج لزوماً به این معنی نیست که اثرات یکسانی در انسان دیده می شود. بنابراین ، تحقیقات انسانی مورد نیاز است.


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
مدیکالاطب1400/3/25 ساعت 15:00
اگر سلامتیتان برایتان مهم است از ماسک های سه بعدی سورمه ای مدیکالا استفاده کنید. ماسک های سه بعدی مدیکالا از با کیفیت ترین ماسک های ایران می باشند و با بهترین پارچه های موجود در بازار ساخته شده اند. https://medicalateb.com/product/purple-3d-mask/
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پازل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]